Gå til hovedindhold
MENU
MENU

Coronavirus - Nødberedskab / Emergency response

Borgerservice har åbent på telefonen inden for normal åbningstid. Via link finder du information for kommunens øvrige områder og muligheder for kontakt til dem.

Du er her:

Det specialiserede voksenområde

Se nedenfor hvad der gælder de enkelte steder

Alle dag- og beskæftigelsestilbud

Alle dag- og beskæftigelsestilbud foreløbigt lukket indtil 13. april – dvs.:

  • Hjorten
  • Støttecenter Magneten/ Klubben
  • Beskæftigelsestilbuddene Flyverteamet, Sjakket og Stadscafeén (§ 103)

Alle borgere, der benytter tilbuddene, vil blive kontaktet af en medarbejder, som vil tale med dig om, hvad du har brug for i perioden. Hjælp og støtte vil dog være reduceret til et absolut minimum og primært per telefon.

Særligt for Flyverteamet og Sjakket

Du er velkommen til at ringe på 30 51 63 14, hvis du har spørgsmål.

Særligt for Stadscafeén

Du er velkommen til at ringe til Helene på 30 17 16 50, hvis du har spørgsmål

Støtte til borgere i egen bolig (§ 85)

Hjælp og støtte efter § 85 vil foreløbigt lukket indtil 13. april være reduceret til et absolut minimum.

Hvis det er muligt, gives støtten per telefon. Alle borgere vil blive kontaktet af en medarbejder, som vil tale med dig om, hvad du har brug for i perioden, og hvordan det kan tilrettelægges.

Du er altid velkommen til at ringe til din støtteperson, hvis du har spørgsmål.

Botilbud

Regeringens nye bekendtgørelse om afspærring og besøgsrestriktioner på bl.a. botilbud er trådt i kraft.

Tiltaget sker for at mindske smittespredning med coronavirus og for at beskytte svage og udsatte borgere for den potentielt livstruende sygdom.

Bekendelsen betyder konkret, at der er stop for besøg både på fællesarealer og i beboernes egen boliger. 

Muligt at besøge døende og kritisk syge

Nære pårørende kan stadigvæk besøge en døende eller kritisk syg beboer - men det skal ske på en forsvarlig måde, så smittespredning undgås.

Slotsvænget, Caroline Amalievej, Åbrinken, Seniorhuset, Christian X Allé, Kvindehuset, Hjortholmsvej, Gl. Vartorv

Botilbud skruer ned for bemandingen, så færrest muligt udsættes for smitte. Beboerne får den nødvendig pleje, omsorg og kontakt; dog under hensyntagen til så vidt muligt at undgå forsamlinger.

Pårørende og andre har ingen adgang.

Beboere, der får mad på botilbuddene, får så vidt muligt serveret maden i deres lejligheder og opfordres til at blive i deres bolig så meget som muligt.

Hvis du har spørgsmål eller behov for hjælp

  • Caroline Amaliesvej og Åbrinken: Kontakt leder Per Viinblad på 21 33 39 51 
  • Seniorhuset: 21 15 27 11  
  • Slotsvænget: 30 30 83 21  
  • Christian X Allé: 45 97 60 00
    • man-tors: kl. 09.00-15.30
    • fre kl. 09:00-14:00
    • chrxalle@ltk.dk
    • Ved akut behov for kontakt til bostedet udenfor administrationens åbningstid kontakt husene eller forstander Ole Mikkelsen på telefon 40 27 88 24.  
  • Kvindehuset: 45 28 52 50, kvindehuset@ltk.dk
    • Der er pt ingen ledige pladser
    • Der er etableret nødberedskab
  • Gl. Vartorv: Kontakte din kontaktperson telefonisk eller leder Erik Hansen på 21 45 16 52

Akuttilbuddet

Akuttilbuddet holder åbent. Borgere opfordres dog til så vidt muligt at tage kontakt telefonisk frem for at møde op personligt.

Torvehuset

Kommunens rådgivnings- og behandlingstilbud Torvehuset har indtil videre ikke åbent for fysisk fremmøde.

Telefonen er åben hver dag. Hvis den ikke besvares med det samme, kan du lægge besked med dit telefonnummer, hvorefter du vil blive ringet op.

Borgere der allerede er indskrevet i behandlingsforløb kan komme i kontakt med deres behandler via direkte telefonkontakt til behandleren eller alternativt via Torvehusets hovednummmer, 45 97 34 96.

Borgere der ønsker at blive indskrevet til ambulant behandling, skal ringe på Torvehusets hovednummer 45 97 34 96, hvorefter de vil blive kontaktet, når Torvehuset igen er i normal drift.

Boligsocial indsats

Der er nødberedskab og telefonisk kontakt – du er velkommen til at kontakte din kontaktperson.

Familiecenteret

Alle planlagte besøg og aktiviteter aflyses, og der er etableret et nødberedskab. Alle familier der er tilknyttet Familiecenteret, får en besked fra deres familiebehandler via e-boks samt sms-advisering. Din familiebehandler vil kontakte dig telefonisk, og du er også velkommen til at kontakte din behandler.