Gå til hovedindhold
Du er her:

Lyngby-Taarbæk Kommune ønsker et godt samarbejde med dens mange grundejerforeninger.

Kommunen er dog afhængig af at have de korrekte kontaktinformationer om grundejerforeningerne.

Læs nærmere nedenfor, hvordan grundejerforeningerne vedligeholdes.

Grundejerforeningers kontakt med kommunen:

  • Grundejerforeninger – GDPR og samtykke

    For at kommunen kan kontakte de rigtige grundejerforeninger, skal kommunen opbevare kontaktoplysninger systematiseret i en sikker database. Da systematisk opbevaring af kontaktoplysninger falder ind under kategorien persondatabehandling, skal kommunen indhente samtykke til dette.

     

    Som en service udstiller kommunen grundejerforeningerne og deres kontaktoplysninger i kommunens GIS-løsning.

    Igennem kommunekort er det muligt for borgere at finde grundejerforeninger og deres kontaktoplysninger. Grundet persondataforordningen er kommunen nødt til at indhente samtykke fra grundejerforeningernes kontaktpersoner for at udstille data offentligt.

    På nuværende tidspunkt har kommunen et samtykke, som dækker begge dele: systematisk opbevaring af data i sikker database og offentlig udstilling af kontaktoplysninger.

    Kommunen har indhentet samtykke fra en lang række grundejerforeninger. Hvis I er i tvivl om samtykke, kontaktoplysninger eller hvis det ikke ønskes at udstille data offentligt, kontakt kommunen.

    Læs mere om Lyngby-Taarbæk Kommune og GDPR her: www.ltk.dk/mine-persondata

  • Oprettelse/ændring af en grundejerforenings geografiske afgrænsning

    Ved oprettelse af en ny grundejerforenings afgrænsning bedes kontaktperson sende oplysninger angående foreningens afgrænsning til kommunen.

    Afgrænsningen kan oplyses i adresser i grundejerforeningen eller matrikelnumre + ejerlavskode i grundejerforeningen.

    Ved ændring af grundejerforeningsafgrænsning bedes kontaktperson sende oplysninger på tilføjet adresser eller matrikelnumre + ejerlavskode, eller udmeldte/fjernede adresser eller matrikelnumre + ejerlavskode.

  • Ændring af kontaktperson i grundejerforening

    Hvis en grundejerforening får ny kontaktperson, bedes dette meddelt i mail til kommunen hurtigst muligt. Kommunen behandler oplysningen ved at sende en mail til den registrerede kontaktperson for grundejerforeningen for at så bekræftet skiftet af kontaktperson. Når skiftet er bekræftet, tilsendes den nye kontaktperson et samtykke til opbevaring og udstilling af data, se nærmere under grundejerforeninger – GDPR og samtykke. Kommunen retter oplysninger ved modtaget samtykke.

  • Kontakt ved opdatering

    Kommunen har en særlig mailadresse, som skal anvendes ved ajourføring af grundejerforeninger. Mailadressen hedder grundejerforening@ltk.dk.

    Anden henvendelse og spørgsmål vedrørende kommunen og grundejerforeninger bedes rettet til trafikmiljoebaeredygtighed@ltk.dk eller telefon 45 97 35 00.