Gå til hovedindhold
Du er her:

Center for Jura, Salg og Indkøb

Tværgående center

Centerchef

Birger Kjer Hansen

bkh@ltk.dk
45 97 31 54

Hovedansvarsområder

  • Juridisk kontor
  • Kommunens udlejningsområde
  • Udbud og indkøb

Antal ansatte

Centeret har ca. 30 ansatte.

Detaljeret organisationsdiagram Center for Jura, Salg og Indkøb
Detaljeret organisationsdiagram Center for Jura, Salg og Indkøb

Centerets afdeling og ansvarsområder

  • Politiske udvalg, som serviceres af Center for Jura, Salg og Indkøb
    • Økonomiudvalget
  • Juridisk kontor
    • Sekretariatsfunktionen for Huslejenævnet, Beboerklagenævnet, Bevillingsnævnet og Hegnsynet
    • Frikøb ved hjemfaldspligt og tillægskøbesum
    • Spørgsmål vedrørende bopælspligt
    • Tilsynet med de almene boliger
    • Persondataanmeldelser til Datatilsynet
    • Koordinationen af kommunens forsikringer
    • Køb og salg af kommunens faste ejendomme
    • Konsulentbistand til den samlede forvaltning, KMB og borgmester indenfor jura i bred forstand. Dette omfatter blandt andet kommunalret og rammerne for offentlig forvaltningsvirksomhed
    • Rådgivning om kontraktuelle forhold, fortolkning af særlovgivninger indenfor de enkelte forvaltningsområder, tvister, retssager, tilsynssager og ombudsmandssager
  • Ejendomskontoret
    • Kommunale udlejningsejendomme
    • Administration af kommunale udlejningsejendomme
    • Vedligehold og forbedring af kommunale udlejningsejendomme
    • Administration og vedligehold af kommunale almene boligafdelinger
    • Boligrådgivning
    • Akut bolignød
  • Udbud- og indkøbskontoret
    • Retningslinjer for udbud og indkøb
    • Udbud af og tilbudsindhentning på varekøb og køb af tjenesteydelser
    • Tværkommunalt samarbejde om udbud og indkøb i Spar 5: formandskab og fælles sekretariatsfunktion for samme
    • Rådgivning om udbudsreglerne
    • Kontraktstyring
    • Indkøbsanalyser og compliance
    • Drift og vedligeholdelse af E-handelssystem samt uddannelse og support af brugere