Gå til hovedindhold
MENU
MENU
Du er her:

Valg til Beboerklagenævn og huslejenævn

Læs her hvordan du kan indstille kandidater (medlemmer og suppleanter) til Beboerklagenævnet og Huslejenævnet for perioden 1. januar 2022 til 31. december 2025

Beboerklagenævnet og Huslejenævnet

  • Beboerklagenævnet

    Til Beboerklagenævnet vælger kommunalbestyrelsen (jf. § 97 i Lov om leje af almene boliger) et medlem og en suppleant efter indstilling af de almene bolig­organi­sa­tioner, der har afdelinger i kommunen, samt et medlem og en suppleant efter indstilling af de større lejerforeninger i kommunen.

    Forslag til kandidater til Beboerklagenævnet fremsendes senest 1. november 2021 til kommunalbestyrelsen pr. e-mail til juridisk@ltk.dk

    Personer, som indstilles, skal opfylde de i Lov om leje af almene boliger, §§ 97 og 98, anførte betingelser.

    Efter ligestillingslovens § 10a skal der indstilles både en mand og en kvinde til hver post.

    Beboerklagenævnets funktionsperiode er fra 1. januar 2022 til 31. december 2025

  • Huslejenævnet

    Til Huslejenævnet vælger kommunalbestyrelsen (jf. § 36 i Lov om midlertidig regulering af boligforholdene) et medlem og en suppleant efter indstilling af de større udlejerforeninger samt et medlem og en suppleant efter indstilling af de større lejerforeninger i kommunen.

    Forslag til kandidater til Huslejenævnet fremsendes senest 1. november 2021 til kommunalbestyrelsen pr. e-mail til juridisk@ltk.dk

    Personer, som indstilles, skal opfylde de i boligregule­ringsloven, §§ 36 og 37, anførte betingelser.

    Efter ligestillingslovens § 10a skal der indstilles både en mand og en kvinde til hver post.

    Huslejenævnets funktionsperiode er fra 1. januar 2022 til 31. december 2025.