Mit barn skal i SFO eller klub

SFO, Fritids- og Ungdomsklubber er en del af skolernes samlede organisation i Lyngby-Taarbæk Kommune

SFO er et tilbud til elever fra 1. maj i året hvor barnet begynder i 0.klasse på en af kommunens folkeskoler. Dit barn kan gå i SFO frem til 1. maj i det år hvor barnet går i 3. klasse.

Ved skolestart i børnehaveklasse, skal du først indskrive dit barn i SFO når du har modtaget brev fra den skole, dit barn skal gå på.

Hvis du vælger en anden skole end en folkeskole i kommunen, som ikke har tidlig SFO-start kan du lave en aftale med dit barns institution om, at dit barn kan fortsætte der, indtil skolestart på den valgte skole.

Fritidsklubber er for børn i 4., 5. og 6. klasse. Du kan tidligst indmelde i Fritidsklub fra 1. maj, det år dit barn skifter fra 3. til 4. klasse.

Juniorklubber er for børn i 7. klasse. Du kan tidligst indmelde i Juniorklub fra 1. maj, det år dit barn skifter fra 6. til 7. klasse.

Ungdomsklubber er for børn fra 8. klasse til og med 18 år. Du kan tidligst indmelde i Ungdomsklub fra 1. maj, det år dit barn skifter fra 7. til 8. klasse.

Ind- og udmeldelse skal I foretage via den Digitale Pladsanvisning.

På skolernes hjemmesider kan du læse mere om de enkelte SFO'er og klubber.

Find skolerne her.

Ofte stillede spørgsmål