Delpakke 6 - Seniorordninger – et langt arbejdsliv er et godt arbejdsliv

Der er brug for seniorerne på ældreområdet. Mange seniorer har bedre helbred end tidligere og vil gerne arbejde, hvis rammer og vilkår adresserer de nødvendige hensyn til dem. Nøglen til det gode arbejdsliv skal i høj grad findes lokalt på arbejdspladserne i en dialog mellem ledelse og medarbejdere, og hvor der er mulighed for at skabe forskellige og fleksible muligheder for den enkelte afstemt og ud fra arbejdspladsens behov.

Delpakkens elementer

• Central pulje til seniorinitiativer

Der afsættes en central pulje årligt til initiativer, der fremmer seniorers tilskyndelse til at arbejde, herunder fx forbedring af lønvilkår og lavere beskæftigelsesgrad inden for rammeaftaler om seniorpolitik, som udvikles i et samarbejde mellem Lyngby-Taarbæk Kommune og FOA