Gå til hovedindhold
Du er her:
Pressemeddelelse

Chat med Lyngby-Taarbæk Kommunes nye robot

Ny chatbot giver svar på spørgsmål - også uden for åbningstiderne

    

Hvor lang tid tager det at få lavet nyt pas? Hvad er åbningstiderne i Borgerservice? Hvordan skriver jeg mit barn op til vuggestue? Hvor anmelder jeg rotter? Hvem er borgmester? Hvor finder jeg inspiration til cykelruter?

"Kommune Kiri" er Lyngby-Taarbæk Kommunes nye chatbot. Du møder Kommune Kiri på forsiden af kommunens hjemmeside www.ltk.dk.

Chatbotten er på forhånd programmeret med svar på de mest generelle og ofte stillede spørgsmål og skal gøre det nemmere og hurtigere for borgere at finde svar på Lyngby-Taarbæk Kommunes services.

Borgerservicechef i Lyngby-Taarbæk Kommune, Ulla Molin Hilskov siger: "Vores nye chatbot, Kommune Kiri, er en anderledes måde at tilgå kommunens hjemmeside og Borgerservice på. Kommune Kiri består af et stykke robotsoftware, der er programmet til hurtigt at kunne svare skriftligt på de mest typiske og generelle spørgsmål, som vi oftest bliver stillet i Borgerservice."

Kommune Kiri er blevet til i et udviklingssamarbejde mellem Frederiksberg, Gentofte, Gladsaxe, Roskilde og Rudersdal og Lyngby-Taarbæk kommuner. 

"Vi vil i Lyngby-Taarbæk Kommune gerne være med til at udvikle og afprøve nye digitale løsninger, som kan være med til at gøre en forskel for borgere og erhvervsliv. Derfor giver det god mening for os at være med i dette samarbejde. Desuden har danske kommuner langt hen ad vejen fælles myndighedsopgaver, så det er en stor fordel, at vi arbejder tæt sammen om udviklingen af fx denne chatbot," siger Ulla Molin Hilskov.

Kommune Kiri lanceres d. 8. maj i Lyngby-Taarbæk Kommune og fortsætter med løbende at blive udviklet i hele 2019 på baggrund af bl.a. de spørgsmål, den bliver stillet.  

Kommune Kiri kan i første omgang kommunikere på dansk.     

  Kontaktinformation

Lone Oudrup, Souschef,

45 97 31 18, LOU@ltk.dk

 Social media icon Social media icon Social media icon