Gå til hovedindhold
Du er her:
Pressemeddelelse

Hvor tilfredse er borgerne i Lyngby-Taarbæk?

Kommunen igangsætter undersøgelse

   

Lyngby-Taarbæk Kommune gennemfører i samarbejde med analyseinstituttet Epinion en tilfredshedsundersøgelse blandt kommunens borgere. Undersøgelsen skal gøre borgernes meninger og oplevelser nærværende for politikerne og forvaltningen i udviklingen af den kommunale service.

Undersøgelsen bliver sendt ud i uge 20 og gennemføres som spørgeskemaundersøgelse.

Borgmester Sofia Osmani siger: "Borgernes oplevelser er meget vigtige for, at vi som kommune kan tilbyde den bedst mulige service. Derfor ønsker vi i Kommunalbestyrelsen at inddrage borgernes oplevelser og meninger direkte i dialogen om den kommunale service. Undersøgelsen skal give et kvalificeret billede af borgernes holdninger, så de kan indgå i de politiske og administrative prioriteringer." 

I undersøgelsen bliver der blandt andet spurgt ind til tilfredsheden med kommunens borgerinddragelse, kultur- og fritidstilbud samt kommuneplanstrategiens fokusområder. 

Spørgeskemaet udsendes via eBoks til 7.000 borgere fordelt på kommunens lokalområder. Målet er at få svar fra mindst 1.000 borgere. 

Resultaterne af borgerundersøgelsen forventes at blive offentliggjort i slutningen af juni.

  Kontaktinformation

Sofia Osmani, Borgmester, 45 97 31 50, borgmester@ltk.dk

Edda Heinskou, Centerchef for Center for Kultur, IT, Politik og Organisation, 45 97 33 54, edhei@ltk.dk
 

 Social media icon Social media icon Social media icon