Du er her:

Ny disc-golfbane på vej til Virumparken

Mulighed for at mødes omkring en omgang avanceret frisbee

Disc-golfkurv (Colourbox)

Snart kan du spille disc-golf i Virum. Disk-golfbanen er den første af sin slags i Lyngby-Taarbæk og kommer til at ligge i Virumparken.

Hvad er disc-golf?

Disc-golf er en aktivitet, der minder om traditionel golfsport, men i stedet for en golfkølle bruges en specialdesignet frisbee. Formålet med spillet er at ramme en opsat stålkurv med så få kast som muligt.

Et borgerinitiativ i tråd med den nye Idræts- og Bevægelsesstrategi

Disc-golfbanen er Kultur- og Fritidsudvalget og Folkeoplysningsudvalgets første fælles skridt i udmøntningen af en ny lokal Idræts- og Bevægelsesstrategi - udarbejdet i samarbejde med lokale idrætsforeninger og andre interesserede.

Formand for Kultur- og Fritidsudvalget, Mette Schmidt Olsen udtaler: "Jeg er glad for, at vi så hurtigt har fået omsat vores nye Idræts- og Bevægelsesstrategi til handling. Disc-golfbanen er et borgerinitiativ helt i tråd med to af vores fokuspunkter i strategien: Attraktive idrætsanlæg og uderum samt Flere bevægelsesmiljøer på eksisterende grønne områder. Desuden giver banen mulighed for spontan og selvorganiseret leg og bevægelse både for børn, unge og voksne".

Næstformand for Kultur- og Fritidsudvalget, Hanne Agersnap supplerer: "Med den nye disc-golfbane ser vi frem til, at flere både børn og voksne bliver inspireret til at mødes omkring bevægelsesaktiviteter. Banen giver god mulighed for, at fællesskaber kan styrkes og dyrkes. Det er også en oplagt mulighed for skolerne at anvende banen i undervisningen".

Formand for Folkeoplysningsudvalget, Morten Rauff udtaler: "Det folkeoplysende område skal også favne dem, der dyrker idræt og motion på egen hånd, og det bidrager en bane som denne til. Disc-golfbanen giver både børn, unge, voksne og familier mulighed for at bevæge sig sammen. Jeg glæder mig til at se bevægelsen udfolde sig i Virumparken og håber, at vi fremover vil se lignende borgerinitiativer rundt om i kommunen".

Disc-golfbanen etableres i løbet af sommeren 2019. Til den tid vil de mere praktiske detaljer også blive meldt ud på kommunens Facebookprofil og hjemmeside www.ltk.dk.

Kontaktinformation

Formand for Kultur- og Fritidsudvalget, Mette Schmidt-Olsen, mobil: 30 50 59 19, e-mail: msol@ltk.dk

Næstformand for Kultur- og Fritidsudvalget, Hanne Agersnap, mobil: 40 30 96 66, e-mail: hanag@ltk.dk

Formand for Folkeoplysningsudvalget Morten Rauff, mobil: 31776672, e-mail: morten.rauff@hotmail.com