Du er her:

Ny lokal Idræts- og Bevægelsesstrategi sætter fælles retning

Attraktive idrætsanlæg og uderum, varierede idræts- og bevægelsestilbud og stærke foreninger og samarbejde

Kommunalbestyrelsen har netop vedtaget en ny Idræts- og Bevægelsesstrategi, der bærer titlen "Aktiviteter for alle - Alle i aktivitet".

Strategien indeholder tre fokusområder: Attraktive idrætsanlæg og uderum, varierede idræts- og bevægelsestilbud samt stærke foreninger og samarbejde.

Med den nye strategi i hånden skal der nu arbejdes med, at idrætsanlæg, haller og baner i endnu højere grad inspirerer til bevægelse og giver lyst til at bevæge sig, at idræts- og bevægelsestilbud bliver mere fleksible, og at alle skal have mulighed for at være fysisk aktive.

Formand for Kultur- og Fritidsudvalget, Mette Schmidt-Olsen, siger: "Det glæder mig, at vi nu har en så ambitiøs Idræts- og Bevægelsesstrategi, der sætter gang i udviklingen af vores idræts- og bevægelsesfaciliteter. Med strategien ønsker vi både at arbejde med, at faciliteterne bliver endnu mere inspirerende og tilgængelige, og at der er noget for enhver. For mig er det vigtigt, at fællesskaber kan opstå og styrkes - fællesskaber hvor idræt og bevægelse er med til at samle borgerne i Lyngby-Taarbæk Kommune".

Næstformand for Kultur- og Fritidsudvalget, Hanne Agersnap, supplerer: "Med den nye Idræts- og Bevægelsesstrategi ønsker vi, at flere borgere får mulighed for og bliver inspireret til at være aktive enten individuelt eller i fællesskaber. Vi er rigtig glade for den opbakning, vi har fået fra foreninger og borgere. Det har været en god proces, hvor de har været med os hele vejen og bidraget med en masse gode idéer og input".

Idræts- og Bevægelsesstrategien er blevet til i dialog med idrætsforeninger, borgere og andre interne og eksterne idrætsaktører. Den bygger ligeledes på en stor borgerundersøgelse fra 2018, der klarlagde Lyngby-Taarbæk borgernes sports- og motionsvaner.

Strategien træder i kraft i 2019 og følges løbende frem til 2024. Strategiens mål skal nu omsættes til handlinger i samarbejde med idrættens mange aktører og interesserede borgere.

Se den nye Idræts- og Bevægelsesstrategi her.

Kontaktinformation

Formand for Kultur- og Fritidsudvalget, Mette Schmidt-Olsen, mobil: 30 50 59 19, e-mail: msol@ltk.dk

Næstformand for Kultur- og Fritidsudvalget, Hanne Agersnap, mobil: 40 30 96 66, e-mail: hanag@ltk.dk

Social media icon Social media icon Social media icon