Ejendomskontoret
Kommunale udlejningsejendomme
Kommunale udlejningsejendomme
Ejendomskontoret sørger for opkrævning af husleje mv. og har ansvaret for at vedligeholde udlejningsejendommene.
Borgerservice i Center for Arbejdsmarked varetager kommunens boligrådgivning.
Åbningstider i Borgerservice
Personlig henvendelse:
Mandag-onsdag kl. 09.30-15.00
Torsdag kl. 09.30-17.30
Fredag kl. 09.00-13.30
Telefonisk henvendelse:
Mandag-onsdag kl. 09.00-15.30
Torsdag kl. 09.00-18.00
Fredag kl. 09.00-13.30
Kommunens mulighed for at formidle boliger er begrænset, og derfor sker opskrivning til bolig alene efter ganske særlige kriterier, som Det Sociale Udvalg har godkendt.
Det er Borgerservice, der administrerer reglerne.
Det er et krav i forhold til en eventuel henvendelse, at man er bosat i Lyngby-Taarbæk Kommune og har boet i kommunen i mindst 2 år, og at der er mindreårige børn på bopælen.
Lyngby-Taarbæk Kommune kan ikke akut hjælpe borgere med en bolig, hvis man er flyttet til kommunen med et forudsigeligt boligproblem.
Et boligproblem vil blandt andet kunne betegnes som forudsigeligt, når man:
Er du husvild - altså står helt uden tag over hovedet, har mindreårige børn og ikke selv kan skaffe husly - har kommunen pligt til at anvise dig og eventuelt din familie husly, jf. servicelovens § 80.
Husly skal forstås som en egnet midlertidig indkvartering. Du er selv ansvarlig for at finde en permanent bolig.
Tildeling af ledige boliger foregår efter en individuel vurdering af ansøgerens personlige og økonomiske forhold, set ud fra de typer og størrelser af boliger, der bliver ledige.
Afslag på en boligansøgning kan ikke påklages til anden myndighed, da det er en administrativ afgørelse.
Lejekontrakt underskrives på Ejendomskontoret på Lyngby Rådhus. Du aftaler med Ejendomskontoret, hvornår du kan underskrive lejekontrakten. Sammen med lejekontrakten får du udleveret en husorden, som du skal respektere og overholde.
Er der vaskeri i ejendommen, får du udleveret vaskebrik til den enkelte ejendoms vaskeri. Ejendomskontoret på Lyngby Rådhus udleverer vaskebrik til dig, når du underskriver lejekontrakten.
Du skal indbetale depositum og forudbetalt leje via girokort enten i bank eller på posthus. Betalingen skal være foretaget, inden du flytter ind i lejemålet. Der skal vises kvittering for indbetaling.
Du medbringer kopi af underskrevet lejekontrakt, når du skal have udleveret nøglen. Indflytningssyn aftales med Ejendomskontoret.
Kontakt til Ejendomskontoret
Hvis du har spørgsmål til lejekontrakten, betaling af depositum og forudbetalt leje eller husleje m.v., kan du rette henvendelse til:
Ejendomskontoret tlf.: 45 97 31 22 (tryk 1)
E-mail: ejendomskontoret@ltk.dk
Ved personlig henvendelse bestiller du tid i Borgerservice på www.ltk.dk
Kontakt til Distriktskontoret
Hvis du har spørgsmål til selve indflytningen, installation af opvaskemaskine, samt den indvendige vedligeholdelse af boligen, kan du rette henvendelse til ser- vicemedarbejderen:
Distriktskontoret tlf: 45 97 31 22 (tryk 2)
E-mail: distriktskontoret@ltk.dk
Servicemedarbejderen kan træffes på distriktskontoret alle hverdage kl. 8 - 10
Kontakt til Falck
I situationer hvor hurtig hjælp er påkrævet, skal Falcks Redningskorps kontaktes på:
Tlf. 70 24 45 10.
Husk at oplyse, at det er kommunens ejendom. Falck vil herefter sørge for den fornødne hjælp.
For beboere i ungdomsboligerne Rævehøjparken skal henvendelse ske til Panorama www.panorama-aps.dk eller på.Tlf. 43 44 00 49 eller døgnvagt på Tlf. 40 25 22 60
OBS! Unødigt tilkaldt hjælp betales af dig.
Eksempler på nødvendig tilkaldt hjælp er: ingen vand, varme og strøm.