Gå til hovedindhold
Du er her:

Kvikservice

I Kvikservice kan du ansøge om standardhjælpemidler, som f.eks. en rollator, standard kørestol, toiletforhøjer, badebænk, mv. Vi har ofte denne type hjælpemidler på lager, så hvis du får bevilget et hjælpemiddel, kan du oftest få det med hjem samme dag

Kvikservice er for alle

For at få bevilget et hjælpemiddel i Kvikservice skal du opfylde de samme krav, som hvis du ansøger om en hjælpemiddel på almindelig vis. Det vil sige, at du skal have en varig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.

At lidelsen skal være varig betyder, at der ikke må være flere muligheder for behandling, forbedring eller genoptræning. Det må altså ikke være en midlertidig tilstand som f.eks. et brækket ben.

Hjælpemidlet skal afhjælpe eventuelle følger du har af din varige nedsatte funktionsevne og det bevilgede hjælpemiddel skal være en væsentlig lettelse i dagligdagen.

Hvad skal du medbringe til Kvikservice?

Når du kommer til Kvikservice må du meget gerne medbringe dokumentation for din varige lidelse, hvis du har det. Alternativt kan det blive nødvendigt for os at indhente yderligere oplysninger. Det kan betyde, at du først kan hente hjælpemidlet senere.

Hvis du får bevilget et hjælpemiddel på Kvikservice vil vi altid bestræbe os på, at du får hjælpemidlet med hjem med det samme. Det kan dog ske, at vi skal bestille reservedele eller andet, der gør at du bliver nødt til at hente hjælpemidlet en anden dag.

Åbningstider: tirsdag kl. 9:00 – 12:00 (Lukket på helligdage og ml. jul og nytår)

Du finder Kvikservice ved Sundhedscentret: Bauneporten 20, 2800 Kgs. Lyngby.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte Hjælpemiddelafdelingen mandag, onsdag og fredag ml. kl. 9-12 på telefon: 45 97 34 93.