Trafiklys
Læs her, hvad du skal gøre, hvis du oplever fejl på et trafiklys.
Læs her, hvad du skal gøre, hvis du oplever fejl på et trafiklys.
Et trafiklys og lyskryds betegnes som et signalanlæg. Kommunens signalanlæg udvikles og varetages af kommunen i samarbejde med en ekstern leverandør, der står for drift og vedligeholdelse. Lyngby-Taarbæk Kommune har 45 signalanlæg, som leverandøren løbende efterser.
Størstedelen af kommunens signalanlæg er trafikstyrede for at lette og smidiggøre trafikken. Det betyder, at signalanlæggene aflæser trafikken via radar og forlænger det grønne signal, hvis der ikke kommer andre trafikanter i den krydsende retning.
Signalanlæggene har et moderne teknologisk udstyr, der er CO2-reducerende, giver bedre mulighed for afvikling af trafikken samt besparelser på drift, vedligehold og energi.
Hvis du oplever alvorlige fejl på et trafiklys/signalanlæg fx et slukket trafiklys eller et påkørt signalanlæg, skal du kontakte Lyngby-Taarbæk Kommune på tlf. 45 97 36 80. Uden for kommunens åbningstider skal du kontakte den teknisk døgnvagt på tlf. 45 87 80 33.
Du er også velkommen til at sende kommunen et tip via app'en Tip Lyngby-Taarbæk til indberetning af mindre skader på trafiklys og signalanlæg.
I tilfælde af at kommunen foretager udskiftning, renovering eller modernisering af trafikanlæg, kan du finde informationer på siden: Aktuelle vejarbejder. Her er information om arbejdet samt hvilke forholdsregler, du evt. kan tage i forbindelse med arbejdet.