Gå til hovedindhold
MENU
MENU
Du er her:

Tandplejen i uge 42

Tandplejen er lukket i uge 42 - dvs. fra og med mandag den 18. oktober til og med fredag den 22. oktober

Har du brug for AKUT tandbehandling henvises til privatpraktiserende tandlæge eller til tandlægevagten på telefon 70 25 00 41. Ved større tandskader henvises til akuttelefonen 1813.

Fremmøde ved Tandlægevagten er kun muligt efter forudgående telefonisk aftale. Husk det gule Sundhedskort. Læs om Tandlægevagten

Regning for nødbehandlings sendes elektronisk af den behandlende tandlæge til Den Kommunale Tandpleje i Lyngby-Taarbæk. EAN-nummer er 5798008549748

Du kan læse mere om tandskader og nødbehandling i menuen til højre. Under Tandreguleringen finder du også vejledning til hvad du skal gøre, hvis din bøjle er gået i stykker

Du kan nu se og ændre visse aftaler ved Tandplejen

Ovenfor er et link til Borger.dk. Her kan du komme ind og se og ændre visse aftaler ved Tandplejen. Det vil fremgå af indkaldelsen, om du har mulighed for at ændre tiden og linket vil også være med i indkaldelsen. Kan du ikke finde en tid der passer dig, så ring til os. 

Det er som skrevet kun visse aftaler, der kan ændres. Kontakt Tandplejen eller Tandreguleringen, hvis det drejer sig om tider, du ikke kan ændre eller har spørgsmål til. Se vores telefonnummer og telefontider i kontaktboksen.

Hvis der er flere tider samme dag, fx til undersøgelse og tandregulering, så ring til os og få ændret tiderne. Så er vi sikre på at alle tider bliver ændret.

HUSK at opdatere dit mobilnummer på Borger.dk, så du kan modtage SMS fra Tandplejen.

Spørgsmål og svar om hvad vi må!

  • Når du har en aftale på tandklinikken:
    • HUSK dit barns sundhedskort. Det skal scannes på vores ankomstterminal, så vi kan se I er kommet. Det er også muligt at tjekke ind med app´en "Sundhedskortet".
    • Meld afbud ved sygdom
    • Mød ikke frem, hvis I eller jeres barn er i karantæne eller barnet er hjemsendt fra skole pga. COVID-19
    • Følg Sundhedsstyrelsens generelle råd for at mindske risikoen for smitte, når du er i tandklinikken: Hold afstand - vask hænder ofte - nys og host i ærmet - brug håndspritten, der er sat op på klinikken
  • E-mailkonsultation

    Tandplejen udfører E-mailkonsultation. 

    Send et tydeligt billede og en udførlig beskrivelse af årsagen til din henvendelse til tandplejens mail - se mailadresse i den røde kontaktboks.

    Husk at skrive navn og fødselsdato på det barn henvendelsen drejer sig om.

    Vi kontakter dig enten pr. mail eller telefonisk

  • Smittet med COVID-19 eller karantæneramt

    Er dit barn smittet eller i karantæne og har brug for akut tandbehandling, skal du kontakte os.

    Vi vil i første omgang forsøge at hjælpe medicinsk med fx smertestillende medicin eller antibiotika, indtil barnet er rask eller ude af karantæne. Er der et uopsætteligt behov for tandbehandling, vil vi sørge for at I henvises til det rette behandlingssted.

Spørgsmål og svar om kommunal tandpleje

  • Hvad består den kommunale tandpleje af?
    • Et sammenhængende tilbud om tandpleje til alle børn og unge fra 0-18, der har adresse i Lyngby-Taarbæk kommune
    • Et tilbud om tandreguleringsbehandling til de børn og unge, der jf. Sundhedsstyrelsens retningslinjer har behov for dette
    • Omsorgstandpleje til personer, der på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne har behov for hjælp til almindelige daglige funktioner eller pleje og omsorg
    • Specialtandpleje til børn, unge og voksne samt sindslidende, der ikke kan benytte børn- ungetandplejen eller voksentandplejen
    • Socialtandpleje til borgere, der har særlige sociale problemer som fx hjemløshed
  • Hvad er vores mål?

    Det er vores mål at lære og støtte dig og dit barn i at mestre en god tandbørstning og gode sunde vaner, så tænderne kan være sunde hele livet.

  • Hvad arbejder vi målrettet med?
    • At skabe tillid og trygge rammer for tandpleje
    • Tilbyde dig og dit barn netop den tandpleje, der er behov for
    • Skabe et godt samarbejde om tandpleje med dig, dit barn og evt. andre støttepersoner
    • At sikre en høj kvalitet i tandplejen
  • Hvad anbefaler vi?
    • I, som forældre, tager ansvar for tandbørstning indtil jeres barn er 10-12 år
    • I, som forældre, ledsager jeres barn til tandpleje og medvirker til at gøre besøget i tandplejen til en positiv oplevelse for jeres barn
    • I overholder aftaler med tandplejen og melder afbud, hvis I er forhindret i at møde frem til en aftal