Gå til hovedindhold
Du er her:
Nyhed

Sundhedsstyrelsens ungekampagne "True Story"

Under navnet ”True Story” lancerer Sundhedsstyrelsen i dag en ny kampagne. Formålet med True Story kampagnen er at punktere nogle af de misforståelser, historier og myter, der gør, at unge føler, at de skal leve op til hinanden og til forestillinger, der ikke stemmer overens med virkeligheden.

Mange oplever følelsen at, at alle andre har prøvet en helt masse, som man ikke selv har og kan føle et pres for at skulle gøre det samme som alle de andre.

Med kampagnen vil Sundhedsstyrelsen skabe opmærksomhed og refleksion blandt unge om disse dynamikker og i sidste ende flytte unges holdninger og adfærd i en sundere retning. Det er særligt temaer inden for seksuel sundhed, alkohol og mental sundhed, der vil være i fokus.

Kampagnen er landsdækkende og kører primært online, bl.a. på Instagram og Facebook. 

True Story kampagnen er primært rettet til 16-20 årige. 

True Story - Ungekampagne