Gå til hovedindhold
Du er her:

Center for Politik og Organisation

Tværgående center

Centerchef

Nina B. Kragesteen

  • ninkr@ltk.dk
  • 21 77 63 31

Hovedansvarsområder

  • Betjening af borgmester, kommunalbestyrelse og politiske udvalg
  • Betjening af ledelsen, herunder direktion, koncernchefgruppe og lederkreds
  • Personalejura, arbejdsmiljø og MED-organisation
  • Løn- og personaleadministration
  • HR-udvikling
  • Juridisk kontor
  • Digitalisering
  • IT-drift, informationssikkerhed og GDPR
  • Kommunikation og presse
  • Strategi, fundraising og borgerinddragelse

Antal ansatte

  • Centeret har ca. 67 ansatte

Centerets afdelinger og ansvarsområder

  • Politiske udvalg, som serviceres af centret
    • Kommunalbestyrelsen
    • Økonomiudvalget
    • Byplanudvalget
    • Dagtilbudsudvalget
    • Forebyggelses- og Socialudvalget
    • Kultur- og Fritidsudvalget
    • Skoleudvalget
    • Teknikudvalget
    • Ældre- og Omsorgsudvalget
    • §17, stykke 4 udvalg om Bæredygtighed

     

  • Politik og Digitalisering
    • Betjening af borgmester kommunalbestyrelse samt de politiske udvalg
    • Betjening af direktion og koncernchefgruppe, samt lederkredsens møder og aktiviteter
    • Tværgående strategiske samarbejder, herunder KKR, 4K, Vidensby mv
    • Projektledelse i IT-system- og digitaliseringsprojekter større IT-anlægsprojekter - tværgående eller på konkrete fagområder
    • Faciliterer tværgående forum og samarbejde om vores digitale udvikling og mind-set, samt initierer nye digitale muligheder både tværgående og med konkrete fagområder.
  • Personalejura og Arbejdsmiljø
    • Personalejura, personalejuridisk rådgivning og sagsbehandling
    • Personalepolitik
    • Arbejdsmiljø
    • Arbejdsskadeadministration
    • Det rummelige arbejdsmarked
    • MED-organisationen – sekretariat for Hoved-MED og Tværgående Administrativt MED-udvalg
    • Kontorelevuddannelse
    • Ledelsesunderstøttelse og tværgående opgaver i CØI
  • Løn
    • Lønadministration, herunder lønudbetaling og tjenestemandspension
    • Personaleadministration, herunder ansættelser, orlov og arbejdstid
    • Feriekort og dagpengerefusion
    • Udbetaling af ydelser ift. serviceloven
    • Vejledning og rådgivning til alle enheder om løn- og personaleadministrative spørgsmål
    • Support og undervisning i forhold til lønsystem.
  • Strategi, HR-udvikling og Kommunikation
    • Intern og ekstern kommunikation, herunder presse, branding, intranet, hjemmeside og diverse sociale medier
    • Grafisk arbejde (inkl. trykkeri) samt sikre brugen af designmanualen
    • Strategi og styring, herunder koncernstrategi, årsaftaler, projekt- og porteføljestyring, samt ledelsesinformation
    • Trivselsundersøgelse, medarbejderudvikling, rekrutteringsprocesser og samarbejdsformer, sygefraværsindsats, krisehåndtering samt beredskab mm
    • Tværgående ledelsesudvikling, herunder lederevalueringer, lederkredsens årlige møder, seminarer m.m.
    • Proces- og facilitering i forbindelse med både interne og eksterne processer og projekter, fx borger- og brugerinddragelse
    • Fundraising på tværs af kommunen
  • Juridisk kontor
    • Sekretariatsfunktionen for Huslejenævnet, Beboerklagenævnet, Bevillingsnævnet og Hegnssynet
    • Frikøb ved hjemfaldspligt og tillægskøbesum
    • Spørgsmål vedrørende bopælspligt
    • Tilsynet med de almene boliger
    • Koordinationen af kommunens forsikringer
    • Køb og salg af kommunens faste ejendomme
    • Udviklingsprojekter, udbygningsaftaler, diverse problemstillinger ift. fast ejendom, erhvervslejeret, boliglejet m.v.
    • Deklarationer om ledninger, rør m.v.
    • Konsulentbistand til den samlede forvaltning, kommunalbestyrelse og borgmester indenfor jura i bred forstand. Dette omfatter blandt andet kommunalret og rammerne for offentlig forvaltningsvirksomhed
    • Undervisning internt i forskellige juridiske emner
    • Rådgivning om kontraktuelle forhold, fortolkning af særlovgivninger indenfor de enkelte forvaltningsområder, tvister, retssager, tilsynssager og ombudsmandssager
    • Sekretærfunktionen ved Kommunalbestyrelsesmøder
  • IT og Informationssikkerhed
    • Servicedesk for alle interne IT-brugere i kommunen
    • Drift og overvågning af IT-løsninger for medarbejdere og folkeskoleelever i kommunen (netværk, servere og systemer)
    • Løbende udvikling af kommunens systemlandskab
    • Understøttelse af IT-governance
    • Netværk på de kommunale institutioner
    • Understøttelse af organisationens arbejde med GDPR samt cyber- og informationssikkerhed, herunder ansvarlige for bl.a. træningsforløb i form af e-learningsforløb og workshops, udvikling og vedligeholdelse af politikker, principper og retningslinjer på området samt løbende kommunikation til hele organisationen