Åben og anonym rådgivning for forældre

Lyngby-Taarbæk Kommune har et åbent og anonymt rådgivningstilbud til forældre vedr. deres børn.

Alle familier kan have det svært og ind imellem have brug for nogen at tale med. I Lyngby-Taarbæk Kommune tilbyder vi gratis og anonym rådgivning til forældre, samt børn og unge under 18 år, der bor i kommunen. Rådgivningen gives af et team af medarbejdere i vores Indgange, eller af en af de distriktsrådgivere, der er tilknyttet kommunens skoler og dagtilbud.

Vi kan hjælpe med mange forskellige typer af tematikker. Det er dig, som bestemmer, hvad der skal tales om og du kan henvende dig om lige præcis det, som du synes, er svært.

Det kunne fx være:

• Bekymringer for dit barns trivsel og udvikling
  • Skænderier og konflikter i familien
  • Krise i forbindelse med skilsmisse, dødsfald eller sygdom
  • Vanskeligheder i skolen eller institutionen
  • At have det svært med venner, eller opleve sig mobbet

Du kan få 1-3 samtaler. Hvis det viser sig, at du har brug for yderligere rådgivning eller behandling, hjælper vi dig videre til det rigtige sted.

• Kontakt til Åben Rådgivning

Der er tre måder at tage kontakt på:

1. Forældre, samt børn og unge mellem 0-18 år: Du kan tage kontakt ved at ringe på telefon 2023 6134.

2. Forældre og børn mellem 0-14 år: Du kan tage kontakt til distriktsrådgiveren på skolen eller i dagtilbuddet. Rådgiveren har sin faste gang på skolen. Få kontaktoplysninger på rådgiveren fra din skole eller dit dagtilbud.

3. Unge mellem 15-17 år: Du kan møde fysisk op i Administrationsbygningen, Toftebæksvej 12, 2. sal og anmode om at komme til at tale med en rådgiver fra Unge Indgang.
  • Hvor og hvornår

Rådgivningen er helt anonymt og gratis. Du behøver ikke have en henvisning og kan henvende dig telefonisk til åben og anonym rådgivning hver onsdag i tidsrummet kl. 10.00-12.00. Telefonen er kun åben i det angivne tidsrum.

Du kan henvende dig fysisk til åben og anonym rådgivning hver torsdag fra kl. 15.00 – 17.00 på Toftebæksvej 12 3. sal. Indtil vi flytter d. 15. marts. 2024 – så bliver det Lyngby Port men blot henvende dig telefonisk eller fysisk inden for kommunens åbningstid.

• Bekymring for et barn eller en ung

Såfremt du har en akut bekymring for et barn eller en ung, skal du rette henvendelse til Børne- og Familierådgivningen.
    Du kan læse mere om underretninger her